TOP SECRET: de geheimen van Permeke

Interactieve rondleiding met creatieve opdrachten in de museumzalen en een aansluitend creatief atelier in Studio Permeke.

Het Permekemuseum zit vol met geheimen over de kunstenaar. Hoe maakte Permeke zijn kunstwerken? Welke materialen stonden er op zijn boodschappenlijstje? Welk verhaal vertellen de beelden? De leerlingen ontdekken de fascinerende beeldtaal van Permeke en oefenen met het onder woorden brengen van hun indrukken. Kleur, contrast, lijn, toets en ritme: Permeke experimenteerde erop los. De gids toont aan de hand van diverse thema’s waarom Permeke zo vernieuwend was. In het atelier gebruiken we onze net opgedane inzichten om een eigen kunstwerk te maken.

/Praktisch
- Doelgroep: leerlingen van het lager onderwijs, steeds aangepast aan leeftijd
- Duur: 2 uur
- Klassen in schoolverband en begeleidende leerkrachten zijn gratis
- Kostprijs: 100 euro/gids
- Aantal: max. 25 personen/gids

Maken jullie er een daguitstap van? Jullie zijn van harte welkom om met de klas te picknicken in de tuin.

Boek hier online