Diploma voor het X° Landjuweel , 1933

Het Eerste Landjuweel voor amateurtoneel werd in 1922 in de Koninklijke Vlaamse Schouwburg te Brussel georganiseerd. Het was Koning Albert-I die op advies van Herman Teirlinck het initiatief nam om het algemeen Nederlands in Vlaanderen te stimuleren via het amateurtoneel en het instellen van een Koninklijke Commissie van Toezicht op het Landjuweel. Taal en theater werden samengebracht en meteen ook traditie en vernieuwing, volk en kunst, amateurisme en professionaliteit. Drukkerij: Edrd. Issele, Brugge "Landjuweel X° wedstrijd ingericht door de Koninklijke Toneelvereniging Hendrik Conscience's Vrienden Oostende 1933".
Vervaardiger Ensor, James
Titel Diploma voor het X° Landjuweel
Datering 1933

Standplaats In depot