,,,,de verloren droom:-( is droom :-) :-) het goedkoopste sprookje is gebeurd !)-;, , 2009

In 2010 schonk het Frans Masereel Centrum in Kasterlee het museum een grafiekmap met als titel re:print. De map is een samenstelling van diverse grafische werken van onder meer Honoré d'O, ontstaan na een residentie in Kasterlee. Allen kregen ze de vraag of het medium grafiek een rol kan spelen in de wereld van de hedendaagse kunst in het algemeen en meer specifiek in de context van hun eigen werk. Bij de ene kunstenaar sloot een dergelijke uitnodiging goed aan bij het oeuvre, bij de andere vormde het eerder een denkoefening. Honoré d'O heeft van nature een weerstand tegen traditionele en tijdrovende druktechnieken. Drukwerk waar een onvermijdelijke patina in zit, botst met de 'steriele' esthetiek die de kunstenaar opzoekt. Zijn residentie in het grafiekcentrum resulteerde uiteindelijk in een digitale print die hij vervolgens als een ponskaart van gaatjes voorzag. Geen grafiek dus, "omdat ik liever in het gevoel van een eeuwig 'onvermogen' wil blijven steken. Eigenlijk wil ik niet dat het lukt. Als het resultaat echt geslaagd is, zou ik er mee verveeld zitten omdat het niet klopt in mijn filosofie."
Titel ,,,,de verloren droom:-( is droom :-) :-) het goedkoopste sprookje is gebeurd !)-;,, Re:print
Datering 2009
Kunstenaar Honoré d'O
Drukker Durt, Ivan; Legrand, Wim