Studies voor een grafisch motief in het Oostendse dagblad "Le Carillon" (recto) ,

4 pentekeningen bedoeld als reproductiemateriaal voor het aanmaken van lijnclichés als zetstukken voor het Oostendse dagblad “Le Carillon”, twee op kolombreedte, twee op dubbele kolombreedte. Van boven naar onder: -Man in zetel leest krant en wordt verrast door naakte vrouw (enkele kolombreedte). -Figuren in stadspark (Leopoldpark) : krantlezend, moeder met kind, ganzen voerend… (dubbele kolombreedte; in potlood doorstreept). -Man in een bootje op zee met roephoorn voor de mond; vissen springen uit het water (enkele kolombreedte). -Figuren in stadspark (Leopoldpark) : krantlezend, moeder met kind, ganzen voerend… (dubbele kolombreedte). Naast de pentekeningen bevinden er zich ook nog een aantal opschriften op dit blad. Helemaal rechts boven lezen we: 3 clichés au trait pour le Carillon d'Ostende à grandeur. Linksboven staat er Photogravure Brugeoise 33, Potterie Rei en in het midden onderaan vinden we terug: à grandeur.
Vervaardiger Spilliaert, Léon
Titel Studies voor een grafisch motief in het Oostendse dagblad "Le Carillon" (recto)

Standplaats In depot

Objectnaam tekening