TAZ in Mu.ZEE: Kamer in Oostende, in 5 piano's

Locatie: Mu.ZEE

Koen Peeters, schrijver – Koen Broucke, schilder

De voorbije twee jaar gingen schrijver Koen Peeters en schilder Koen Broucke elke maand twee dagen naar Oostende. Ze liepen er rond, praatten met Oostendenaars, gingen binnen in hun huizen, woonkamers en hun kleine obsessies. Ze luisterden en noteerden, en met die verhalen bouwen ze nu een tentoonstelling in Mu.ZEE. Opnieuw een intieme plaats, waarin ze u uitnodigen samen met een dichter en een pianist.

Tijdens Theater aan Zee zijn er 4 optredens in Mu.ZEE:

Donderdag 26 juli

Koen Broucke & Koen Peeters over Hugo Claus en de legendarische schreeuw op de dijk.
Met gasten Peter Verhelst, dichter met nieuwe Zee-gedichten en Serge Feys, pianist en muziekproducer.

Vrijdag 27 juli

Koen Broucke & Koen Peeters over Ensor, een zoektocht door Oostendse straten en Sigmund Freud.
Met gasten Bernard Dewulf, dichter en essayist, en pianist Bas Bulteel, één van de meest beloftevolle Belgische jazz-pianisten.

Zaterdag 28 juli
Koen Broucke & Koen Peeters over de oude Permeke die liever mooie naakte vrouwen schilderde.
Met gasten Josse De Pauw, gelauwerd acteur en schrijver, en de beloftevolle Belgische jazz- pianist Bas Bulteel.

Zondag 29 juli
Koen Broucke & Koen Peeters over architect Gaston Eysselinck, architect van o.a. de Grote Post en Kunstmuseum aan Zee.

Met gasten Charlotte Van den Broeck, dichter-auteur op zoek naar tragische architecten, en pianist Wouter Deltour, vinnig én klassiek.